Dziś jest: Wtorek 23 stycznia 2018, imieniny: Ildefonsa i Rajmunda

Ogłoszenia

Uwaga - zmiany w meldunkach

2013-02-08 14:30:36 

Od 1 stycznia 2013 r. obowiązują nowe zasady dotyczące: meldunków stałych, czasowych oraz sankcji karnych za ich niedopełnienie. Ustawa o zmianie ustawy o ewidencji ludności i dowodów osobistych wprowadziła szereg ułatwień w realizacji obowiązku meldunkowego, m.in.:

  • nie ma obowiązku zameldowania na pobyt czasowy nie przekraczający 3 miesięcy dla obywateli polskich, UE, państw zrzeszonych w EFTA z Europejskiego Obszaru Gospodarczego (EGO) oraz obywateli Konfederacji Szwajcarskiej;
  • brak jest obowiązku meldowania wczasowiczów i turystów;
  • właściciele mieszkań, sołtysi, dozorcy, administratorzy domów oraz zakładów pracy nie muszą już weryfikować, czy mieszkaniec lub pracownik jest zameldowany pod danym adresem;
  • wprowadzono możliwość dopełnienia obowiązku meldunkowego przez ustanowionego pełnomocnika, który musi posiadać i okazać pełnomocnictwo, o którym mowa w art. 33 § 2 Kodeksu postępowania administracyjnego – udzielone na piśmie lub zgłoszone do protokołu;
  • osoby, które wyjeżdżają na dłużej za granicę, muszą zgłosić ten fakt w biurze meldunkowym tylko w przypadku wyjazdów przekraczających 6 miesięcy;
  • wprowadzono możliwość automatycznego wymeldowania przy zameldowaniu w nowym miejscu;
  • wydłużono termin realizacji obowiązku meldunkowego z 4 do 30 dni od chwili przybycia do nowego miejsca;
  • podczas zameldowania nie są już wymagane informacje o wykształceniu, obowiązku wojskowym oraz nie potrzeba przedkładać książeczki wojskowej;

Nowe przepisy zniosły sankcje karne za niedopełnienie obowiązku meldunkowego dla obywateli polskich, UE, państw zrzeszonych w EFTA i EOG oraz obywateli Konfederacji Szwajcarskiej.

Sprawdź ważność swojego dowodu osobistego

2013-02-08 14:37:38 

W związku z upływem ważności dziesięcioletniego okresu ważności dowodów osobistych informuje się, że dowody te są automatycznie unieważniane przez System Wydawania Dowodów Osobistych z upływem 10 lat od daty ich wydania. Nie będzie w tym przypadku brana pod uwagę data odbioru dowodu osobistego.

Każdy posiadacz dowodu osobistego powinien sprawdzić na dokumencie datę jego wydania i złożyć najpóźniej 30 dni przed terminem upływu ważności dowodu osobistego wniosek o wydanie nowego dowodu osobistego.

Dowody osobiste, które stracą ważność nie będą uprawniały do posługiwania się nimi.

Obecnie nie pobiera się opłaty za wydanie dowodu osobistego.

Wniosek o wydanie dowodu osobistego dostępny jest na stronie internetowej Gminy Marianowo pod adresem http://www.marianowo.pl w zakładce „dokumenty do pobrania” oraz w Urzędzie Gminy Marianowo pok. nr 3. Informacji telefonicznej można zasięgnąć pod numerem telefonu 91 561 38 66 wew. 15.

nasz kanał TV

Dzienniki ustaw

Monitor Polski


Obsługa techniczna
ALFA TV

BIP
eBOI
LCC
Rodzina 500 plus
e-mapa.net
geoportal
obywatel.gov.pl
informator
FPK
Infolinia
Zielona Linia
praca.gov.pl
calapolskaczytadzieciom
Fundusze
BIP
POGADAJ
POGADAJ
Pomorski
eWrota Powiat Stargardzki
e - Wrota
Powiat Stargardzki
  Styczeń 2018  
Pn Wt Śr Cz Pt So Ni
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31        
Kana RSS Pomoc RSS
Korzystanie z serwisu oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie, z których niektóre mogą być już zapisane w folderze przeglądarki. Nie pokazuj więcej tego powiadomienia